Cum ne indreptam viata dupa ce gresim; rolul spovedaniei si impartasaniei

 

Oricarui om i se intampla sa greseasca in viata, mai mult sau mai putin. E important sa ne dam seama ca am gresit si sa dorim sa ne indreptam viata. Puterea de a ne redresa si de a continua in directia buna ne vin de la Dumnezeu care "nu vrea moartea pacatosului ci sa se intoarca si sa fie viu" . Pentru a face acest lucru avem taina spovedaniei si impartasaniei.

Spovedania inseamna sa-I marturisim la Dumnezeu toate pacatele noastre: fapte, ganduri, cuvinte, sentimente, trairi si sa-I cerem iertare din toata fiinta noastra. Facem acest lucru marturisindu-L in acelasi timp pe El ca Dumnezeu Mantuitor despre care credem cu toata taria ca ia pacatele omenirii, deci si pe ale noastre. El va lua aceste pacate de la noi, le trece prin Dumnezeirea Lui si astfel le curata. Mai mult, in momentul impartasaniei cu trupul si sangele Lui, ni le da inapoi sub forma curata, pura, adica ne trimite si informatia despre cum ar trebui sa procedam, care e varianta corecta in legile divine. De aceea "du-te si nu mai gresi" e posibil pentru noi; avand informatia corecta, tine de noi sa o intelegem si sa o manifestam in toate faptele noastre viitoare.

Din partea noastra trebuie sa vina :


Restul il face Dumnezeu. Atunci in urma spovedaniei si impartasaniei apare o transformare a fiintei noastre, o renastere, o inviere. Faptul ca ulterior ne mai vin ganduri de autoaucuzare ca am gresit inseamna ca mintea noastra nu a reusit sa ne ierte, nu am vrut sa-I dam in totalitate lui Hristos pacatele noastre. E o intelegere gresita a caintei. Rezultatul acestui proces ar trebui sa fie doar "du-te si nu mai gresi" adica o viata noua, imbunatatita, care imbunatateste si vietile semenilor nostri.

E bine sa ne cerem iertare cu sufletul in fata Mantuitorului imediat ce ne-am dat seama ca am gresit ceva si atunci El va cobori asupra noastra iertarea Sa care contine si modalitatea de a merge mai departe in viata fara a mai gresi. Seara, inainte de culcare e un moment bun pentru a face o introspectie si sa-I marturisim pacatele din cursul zilei, cerandu-I iertare. Faptul de a-I cere iertare constientizandu-L ca Mantuitor si de a-I primi iertarea ar trebui sa faca parte din viata noastra cotidiana, asa cum este procesul respiratiei sau al circulatiei sangelui pentru corpul fizic.

Aceasta cale bidirectionala de cerere si primire a iertarii ii era deschisa si lui Adam, doar ca nu a folosit-o.


 


       Flags